Brev:
Nægter af drikke til måltiderne
28. april 2011
Alder:
6 mdr.
Nægter af drikke til måltiderne
Hej igen
Min dreng er nu 6½ mdr gammel og han har fået grød og mos i ca 1½ mdr - han spiser godt men NÆGTER at drikke til - jeg tilbyder ham det alligevel til hvert måltid - (koger vand) og gir ham det når det er lunkent - har forsøgt med alt MME i snapsglas, tudekop, alm. glas osv - har også forsøgt at gi ham mælk eller vand på ske for skeen er han jo vant til og tager imod - men næ nej..
Jeg har også forsøgt med øko sødmælk - har dog ik forsøgt med kamillete, da jeg har hørt det ikke er det bedste at gi til allergidisponerede som han er. Har også sprøjtet mit eget mælk ned i en kop og på en ske for jeg ved han elsker min mælk - men heller ikke der var der gevinst.
Jeg ammer derfor til samtlige måltider og som jeg tidligere har skrevet med dig om - vil han ikke ta flaske (også prøvet alt) - han blir ammet ca.hver 3. time, hvilket betyder at jeg endnu ik har kunnet forlade huset mere end 2 timer:-)
Mit spørgsmål er nu bare:
Kan jeg indføre 3. måltid nu eller skal jeg vente på han begynder at drikke?
Han spiser rigtig meget (ca 2 dl til begge måltider) han har afførring ca hver 3. dag - det er nu blevet lidt hårdt - nogle dage mere end andre - så jeg tør ik lade være med at amme før eller efter hans måltider.
Vores dag ser ca. således ud:
Ammer kl. 5 og sover igen til 6:30
Ammer kl. 7
lur på 1 time fra ca 8-9
Ammer kl. 9:30
lur kl. 10:30-11:30
Grød kl. 12 ( ris, majs eller hirse) tilbydes vand el. mælk af kop
lur ca 1½ time fra 13-14:30
Ammer 15
powernap kl16:30
Ammer kl. 17:30
Mos kl. 18 (kartoffelmos m. gulerødder og hvidløg)
Ammes til nat kl. 19:30
Ammes ml. 23 og 1 om natten og så igen kl. 5 eller 6
Nu jeg sidder og skriver det op, kan jeg godt se der er mange korte lure - førhen tog han færre men længere lure.
Han vejede 7 kg da han var ½ år følger kurven ok - men eftersom han spiser så meget til de 2 andre måltider vil jeg jo gerne give ham et måltid mere.
Han er super glad og trives på nær de sidste 2 dage, men jeg fik min menstruation i går og har hørt noget om det kan være det, der påvirker ham og hans lyst til at amme?
Jeg er glad for jeg kan amme og vil gerne blive ved, meeeen vil også godt kunne være væk lidt længere tid snart:-) og når han nu spiser så godt er det træls han ikke drikker til:-)
Venlig hilsen
Mig